söndag 14 juni 2015

Fet updatering (på gång)

Rätt länge, ungefär sedan speltesterna blev klara, har jag filat på en rad ändringar. Idag gjorde jag slag i saken och förde in dem i reglerna. Jag är ännu inte riktigt redo att släppa nya pdf:er men det är på gång. En väldigt kortfattad lista:
  • Förmågor omarbetade. Nu köper man dem inte per färdighet och man får alltid ha så många som ens högsta färdighet delat med 2. Listan med förmågor mycket mer överskådlig. Bärsärk och familiarus har försvunnit. Onlinevisningen är updaterad:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/33454172/angular/index.html
  • Sköldar lite omarbetade. Nu ger de inget avdrag men...
  • Magi ger alltid magisk belastning.
  • Mer text om administratörer, tidigare postat på denna sida.
  • Mer effekter om vad som händer när man missar våghalsiga handlingar. De som tidigare postats här och några till.

Så vad väntar jag på?

Faktiskt håller jag på att gå igenom alla förmågor några extra varv. Eftersom jag tagit bort en massa vill jag kolla att jag får med mig rätt urval.

Är boken klar sen?

Njao. Jag vill speltesta den mer. Det tar nog ett par månader till. Jag ska beställa två bilder till också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar